יום שני, 18 בספטמבר 2017

קומבינות עם האסימון, האם זה יצליח עם הטלכרט?

קומבינות עם האסימון, האם זה יצליח עם הטלכרט?

אם נדייק "ניסו לעשות קונצים עם האסימון" כפי שפעם היה נהוג לומר.
האסימון הידוע והנפוץ יותר הוא הכסוף הקטן של משרד התקשורת/דואר ישראל (קיימים גם של בזק) אך לפניו כידוע היה גדולים מנחושת.
אסימון הנחושת המדובר עלותו הייתה בסביבות ה-80 פרוטות, כאשר היה מטבע זהה בגודלו של 10 פרוטה.
הישראלי המתוחכם מיד זיהה את הפוטנציאל, קדח במרכזו של מטבע ה-10 פרוטה, שלשל את המטבע וזה עבד!
לאחר מכן הוציאו את האסימון הנחושת היותר ידוע נפוח מעט במרכזו, זה הקשה מעט על המזייפים אבל גם על זה הצליחו להתגבר ע"י קדיחה וניפוח במרכזו כדוגמת האסימון המקורי, פה כאמור הזיוף היה מעט קשה.

האסימונים מול העשר פרוטה. זהים בגודלם.


הזיוף מול המקורי

כיום מטבע הזיוף הפך לחלק מקטלוג האסימונים, וכל אספן מתחיל יתור אחר מטבע זה כדי שיהיה לו אוסף מושלם.

לאחר מכן הוציאו טלפונים ציבוריים אשר קלטו את האסימונים הקטנים יותר, אך שם כבר לא הצליחו לזייף מטבעות אלא פעלו בצורה שונה, היו קושרים את האסימון לשערה ארוכה (שערה דווקא ולא חוט, כי היו צריכים משהו דק דק) ולאחר שהיה "נופל האסימון" היו שולפים אותו שוב.
האסימון הקטן


אולם אל תתבלבלו גם בעידן הטלכרט המשיכו לנסות לקמבן- את פעימות הטלכרט שהיו נצבעים בחזיתו לאחר שימוש בטלפון הציבורי היו מנסים למחוק עם טיפקס, אך דבר זה לא עלה יפה ולא צלח ולפעמים להיפך הוא היה הורס אף את היתרה שנשארה, ולפעמים אף היה מחבל בקורא הכרטיסים של הטלפון ציבורי.
סוד קטן גילה לנו האספן משה הלוי, בגליון טלכרט גליון 9 דצמבר 1997- התפרסמה כתבתו של משה תחת הכותרת "תחזוקה ותיקון טלכרטים" שם הציג משה עצה כיצד להימנע מהקווים על הפס הלבן בטלכרט וזה ע"י הדבקת נייר דבק שקוף שאינו מכיל דבק חזק מידי, ואז זה ישמור על הטלכרט כמעט במצב מינט, שכל הפס הלבן ישאר חלק בדיוק איך שהאספנים אוהבים (כמובן שיחידת השיחות יורדת כרגיל).
לאחר שפורסמה הכתבה "חטף" משה מאחד מבכירי בזק שלא אהב בלשון המעטה את הכתבה, מסתבר שהנייר דבק לפעמים יכל לחבל ולהרוס את קורא הכרטיס במכשיר הטלפון וזוהי הסיבה שלא אהבו בבזק את הכתבה הנ"ל.



הכתבה שפורסמה בגליון טלכרט

אבל המתחכמים היו מצליחים לעשות קומבינה אחרת בטלפון הציבורי, כידוע היה את שירות 142 גוביינא, בו אתה מחייג ליעד ואומר את שמך ואם בצד השני מאשרים אזי אתה יכול לשוחח עמם כאשר התעריף שיחה חל עליהם אבל כמובן במחיר יותר מפולפל, בזמן השהות שנותנים למסור את פרטיך כמתקשר יש שהשכילו לומר להורים לחזור אליהם כאשר מס' הטלפון הציבורי כבר בידי ההורים, והמומחים היו מצליחים בכמה שניות להשחיל את כל מספר הטלפון שהם מתקשרים ממנו למען יוכלו לחזור אליהם.


אם אתם לא מקומבנים אתם לא ישראלים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה